12 דרכים ליצירת סרט תדמית מוצלח

הכל אודות 12 דרכים ליצירת סרט תדמית מוצלח

1. ספרו סיפור מרתק.
המונח "סרט תדמית" כשלעצמו נשמע לכם אולי משעמם ויבש, ועלול להרתיע אתכם מתוך הנחה מוטעית שאיש לא ירצה לצפות בסרט כזה, אבל סרט התדמית שלכם אינו מוכרח להיות משעמם. מה שאתם באמת רוצים זה לספר סיפור מרתק. ארוך או קצר, פשוט או מורכב, הדרך להימנע מיצירת סרט תדמית יבש ושגרתי, וליצור תחתיו משהו שמעניין וכיף לצפות בו היא לספר סיפור. בסופו של דבר מה שאנשים זוכרים הוא סיפור טוב, ולא עוד הפקה צפויה ובנאלית של סרט תדמית יבש. אז איך אפשר להפיק סרט כזה? עובדים עם חברת הפקה המקדישה זמן וסבלנות כדי להכיר אתכם ואת התרבות הארגונית שלכם לעומק, ואז מוצאת את הדרך ליצור ולספר סיפורים מעניינים על הארגון שלכם.

2. בלי דעות קדומות.
"זה יקר לנו מדי", "אנחנו לא באמת צריכים סרט", "אין לנו זמן להשקיע בזה כרגע" – תירוצים יש למכביר. אבל כדי שלא תחמיצו הזדמנות לשווק את העסק שלכם וליצור משהו שיבליט אתכם על פני המתחרים שלכם, עזבו רגע בצד את כל ההנחות המוקדמות שיש לכם בנוגע לפרויקט שכזה, ונסו לשמור על ראש פתוח ויצירתי. לאחר שתשלימו את הסרט שלכם לא תאמינו שחשבתם לוותר עליו.

3. לסקור את השטח. אילו סרטים המתחרים שלכם מפיקים? איך הם מספרים את הסיפורים שלהם? למדו היטב את סרטי המתחרים שלכם והרכיבו רשימה עם הנקודות העיקריות שהם מדגישים בסרטי התדמית שלהם.

4. גדול מהחיים.
איך תגרמו לסיפור שלכם לבלוט למרחוק? עשו אותו גדול מהחיים. צרו אותו כיצירה קולנועית מקצועית עם מוזיקה מתאימה ומוצלחת, גרפיקה מרשימה, ליהוק מתאים של אנשים מהארגון שלכם, ואז תוכלו לספר סיפור מרתק. אולי לא תזדקקו לכל הדברים הללו, אבל זכרו כי המפתח הוא לחשוב בגדול – גדול מהחיים, גדול מהממוצע. כי בימינו – כבר לא מספיק להיות ממוצעים. עם כל כך הרבה סרטי תדמית שם בחוץ, אתם צריכים לבלוט מעל המתחרים. איך עושים זאת? המשיכו לקרוא.

5. מה אתם אוהבים?
אילו סרטי תדמית אתם אוהבים? מה אורכם? מה בולט בהם? הצילום, העריכה או המוזיקה? שמרו לכם קישורים לסרטים שהרשימו אתכם.

6. מה לא אהבתם?
לפעמים חשוב יותר לדעת מה אתם לא אוהבים מאשר מה אתם כן אוהבים, מכיוון שכך תבינו מה לא משרת כהלכה את הארגון שלכם. הביאו בחשבון כי טעם בסרטים הוא עניין סובייקטיבי. יוצר סרטים יקלע טוב יותר לטעמכם כלקוחות אם ידע לא רק מה אתם אוהבים בסרטי תדמית, אלא גם מה לא מוצא חן בעינכם בהם.

7. קחו רעיונות מהטובים ביותר.
באופן טבעי אנו מעריכים רעיונות וגישות מקוריים. אמרה פרסומית ישנה אומרת "גנוב מהטובים ביותר". כל סיפור הוא צירוף של דברים ששמענו או ראינו, או לפחות הושפענו מהם. אין דבר כזה רעיון מקורי לגמרי, כך שאל תרגישו שלא בנוח להתאים רעיון טוב לצרכים שלכם. כמובן שאין זה אומר להעתיק רעיון אחד לאחד, אבל זה כן אומר שקונספט מוצלח עשוי לשרת גם אתכם.

8. מה באמת אתם יכולים להרשות לעצמכם?
אנחנו כבר הפסקנו לספור כמה פעמים לקוחות באו אלינו בבקשות לסרטים גרנדיוזיים כשבאמתחתם תקציב זעום. ברור שישנם טריקים, קיצורי דרך ודרכים שונות ומשונות להוזלת עלויות, אבל בסופו של דבר עליכם להיות זהירים לבל תפגעו בצורה מוגזמת באיכות הסרט. תהיו מציאותיים. אם תתחילו לקצץ עוד ועוד בתקציב, עד מהרה הקונספט של הסרט עלול להיעלם לו. זכרו – טעמה המר של איכות ירודה נשאר זמן רב לאחר שפג טעמו המתוק של המחיר הנמוך. לשכור איש מקצוע חסר ניסיון, שרק סיים את לימודי הקולנוע שלו יכול להיות צעד מפתה מבחינת העלות, אבל את הטעות שעשיתם תבינו רק אחרי שהשקעתם ימים שלמים מזמנכם – אז תגלו שאין לו מושג כיצד להתנהל מול חברה/ארגון גדול, הקלטות הסאונד יצאו גרועות, וחברי ההנהלה זועמים כי אילצו אותם לחכות זמן מיותר עד שהצלם יהיה מוכן.

9. הדקו את החגורות.
הבינו את התהליך. אם מעולם לא הפקתם סרט תדמית ודאו שאתם מבינים איך הפרויקט מתבצע – משלב טרום ההפקה, דרך הצילומים וכלה בהפצת הסרט הגמור ב-DVD או הפצה באמצעות האינטרנט. ודאו שאתם יודעים כיצד לנהל בצורה מיטבית את כל התהליך. מנו מישהו בעל כישורים מתאימים למנהל הפרויקט מטעם הארגון שלכם. אתם תזדקקו לכל הכישורים שלו על מנת להתניע את התהליך ולהשלים אותו בהצלחה.

10. עסקים שלא כרגיל.
הפקת סרט תדמית אינה דבר שבשגרה עבור ארגון שלא מורגל בכך. סביר גם להניח שההפקה תאט את מהלך העניינים הרגיל במקום. עובדים סקרנים רוצים להציץ במתרחש, וצילום של כל תהליך מסרבל מעט את יום העבודה בעסק שלכם. נתיכים בלוח החשמל נשרפים, אנשים מאחרים ומתנהגים בעצבנות אל מול המצלמות. כל אלו הן תופעות רגילות של יום הפקה. הירגעו, נסו ליהנות, וצפו לבלתי צפוי.

11. קצר וקולע.
בבקשה, זכרו זאת. אי אפשר להראות הכל. אי אפשר להראות הכל. אי אפשר להראות הכל. ברגע שהבנתם שאין אפשרות להראות הכל, תוכלו להתמקד במה כדאי ועדיף להראות. הסרט שלכם הוא בדרך כלל פתיח, הצגה כללית, תקציר של כמה רעיונות מורכבים יותר.

12. תיהנו מהתוצאה.
ברגע שהבנתם כמה פשוט להפיק סרט, תוכלו לראות את ההזדמנויות שהוא מספק. החל מסרטים למוצרים חדשים, דרך סרטי הדרכה לעובדים חדשים, סרטים פנים ארגוניים ותקשורת עם לקוחות, ועד לסרטי תדמית לארגון/חברה. ישנן דרכים רבות לתקשר עם קהל היעד שלכם, ויתכן כי בחלקן לא תזדקקו לסרט. אך בעידן שלנו, בו כל דבר מועבר באמצעות מדיה חדשה, למה לא לעשות לעצמכם וללקוחות שלכם חיים קלים יותר על ידי שימוש נכון באמצעי תקשורת נהדר כמו סרט.

רוצים שנחזור אליכם?

כבר הולכים?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת, השאר/י פרטים ונחזור אליך!

דילוג לתוכן