המדריך לצילום ווידאו של ילדים

הכל אודות המדריך לצילום ווידאו של ילדים

 

טעויות נפוצות.

הרבה צלמים חובבים צופים בצילומים שלהם, ומתלוננים שזה לא משקף את מה שבאמת קרה. חשוב להבין כי מה שהמצלמה רואה הוא מה שתקבל בקלטת, ולא מה שאנחנו ראינו באותם רגעים. ייתכן שאתה מסתכל סביב 360 מעלות אבל המצלמה רואה פרוסה מוגבלת מהסביבה – רק את האזור שאליו היא מכוונת.
חלק גדול מהדברים שלא צולמו קרו שהצלם כיוון את המצלמה למקום כלשהו אבל הסתכל למקום אחר. זה נכון במיוחד כאשר מצלמים ילדים שכן הם אינם נוטים להקשיב להוראות, ולעתים קרובות עושים את הדברים המצחיקים ביותר כשאתה הכי פחות מצפה לזה. 
אם יש לך מסך נפתח במצלמה – השתמש בו. הקפד להסתכל כל הזמן גם על מסך המצלמה וגם על מה שמתרחש מולך ומסביבך. אם יש לך רק עינית קטנה אז התרגל לשמור את שתי העיניים פתוחות. זה אולי נראה מוזר בתחילה, אבל צלמים מקצועיים עושים את זה כל הזמן. זה מאפשר לך לראות את התמונה הגדולה והתמונה הקטנה באותו הזמן. אחרי כמה זמן אתה אפילו לא חושב על מה שאתה עושה. לתפוס את האקשן יהפוך להרגל.
 

זכור שהילדים הם המוקד של הווידאו שלך.

מלא את המסך איתם. אל תפחד להגיע ממש עד פניהם עם המצלמה. תקריב של הבעה יכול להיות מיוחד מאוד. כאשר הם רצים ועושים דברים הישאר איתם. צילום מרחוק או השארת חלל ריק סביבם הופכים את הווידאו לגרוע. אם הם הולכים בנתיב מסוים לווה אותם לאורך ההליכה שלהם. אפילו טוב יותר, להקדים אותם ולראות את פניהם כאשר הם רצים לכיוונך. הפעם היחידה שאתה צריך להתרחק ולצלם צילום רחב היא כאשר מקום הצילום חשוב מאוד. אם אתה בדיסנילנד ורוצה להראות את הילדים מול הטירה של סינדרלה אז כדאי להתחיל בצילום קרוב שלהם, לפני שנפתח את הזום ונגלה את המקום הנפלא שהם נמצאים בו.

 

להבין שאין דבר שיותר מרגיז מאשר לצפות בווידאו רועד.

צלמים חובבים לעתים קרובות מנסים לעשות יותר מדי. הם מנסים להשתמש בכל התכונות המוצעות על ידי מצלמת הווידאו שלהם. את רוב מי שיראה את הסרט זה כלל לא מעניין. ילדים הם מבדרים מספיק בעצמם. זום, תנועת מצלמה ורעידות רק מסיחים את הדעת מכמה שהם חמודים. ככלל, השתדל שלא להשתמש בזום בכלל. עשה זאת עם הרגליים שלך. אם אתה רוצה לצלם את הילד מקרוב – לך עד אליו. אם אתה רוצה צילום פתוח ורחב – לך אחורה. זה הרבה יותר יעיל ושומר על הווידאו שלך יציב. כאשר אתה משתמש בזום, כל תנועה קטנה של היד יוצרת רעידות גדולות בתמונה. הימנע מתנועות פתאומיות לצדדים. אם אתה מנסה להראות פרספקטיבה אז לך למקום בו תוכל לצלם את הילד ומה שלידו מבלי להזיז כלל את המצלמה. זכור, צילום יציב הוא צילום טוב. אתה לא יכול להבחין שצילום הוא יציב כאשר אתה צופה בו, אבל אתה בהחלט שם לב כאשר הוא רועד. השתמש בחצובה או פריט אחר יציב כדי לייצב את המצלמה בכל הזדמנות אפשרית. אל תנסה להתחכם עם המצלמה שלך, זה רק יהרוס. הילדים יספקו את כל האקשן שתזדקק לו.

אל תפסיקו לצלם.

אתם עלולים לפספס רגעים יקרים רבים בחייו של ילדכם אם אתם מפסיקים לצלם מוקדם מדי. זו טעות נפוצה. אם ילד משחק במקום כלשהו אז קודם כל התחילו לצלם, ואז תראו מה קורה. אולי תתפסו את קליפ השנה בתכנית פספוסים? אל תדאג שאתה מבזבז את הקלטת, זו רק קלטת. הרגעים שאתה מקליט לא יחזרו שוב. חוץ מזה, אתה יכול לערוך החוצה את כל החלקים המשעממים. צלמים מקצועיים יצלמו מעל שעה של וידאו בהפקת סרט באורך של שתי דקות. אתם לא תעשו את זה, אבל הבנתם את הנקודה. הקפד תמיד שיש קלטות נוספות איתך, כמו גם סוללות טעונות במלואן. אין משהו יותר מתסכל כשאחד מהם נגמר לך במהלך צילום חשוב.

 

תן אפשרויות לעריכה.

בין אם אתם מתכננים לערוך את קלטת הווידאו שלך או פשוט לצפות בקלטת הגולמית ביום מן הימים, חשוב לצלם עבור אפשרות של עריכה. משמעות הדבר הוא השגת מירב הזויות האפשריות של כל התרחשות. כל סצנה דורשת מינימום של צילום פתוח, צילום בינוני ותקריב. מה טוב בווידאו של מסיבת יום הולדת אם יש לך צילומים נהדרים של העוגה, אבל אין זכר לכל הילדים שהשתתפו? זכור זאת בכל פעם שאתה מצלם במקום חדש. תמיד מומלץ לצלם צילום רחב ופתוח של כל המקום, ואז להתקרב ולהתמקד בפרצופו של הילד. אל תצלם דברים דומים רבים מדי באותו הזום, זה נהיה משעמם מהר למדי.

 
אלו הנקודות העיקריות. כמו בכל דבר עם התרגול והניסיון באות התוצאות.
ככל שתצלמו יותר – כך תשתפרו יותר. 

בהצלחה!!
 
כמובן שנשמח לראות את הצילומים שלכם פה בתגובות או בדף הפייסבוק שלנו כאן.
כל הזכויות שמורות. עין השופט הפקות 2012

רוצים שנחזור אליכם?

כבר הולכים?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת, השאר/י פרטים ונחזור אליך!

דילוג לתוכן