הפקת וידאו – סוגי הפקות, טכנולוגיה ומה שביניהן

הפקות וידאו
הפקות וידאו לעסקים משתנות בסגנונן, במהותן ובצורת הפקתן, בהתאם למטרות הפקת הוידאו ולערוצי השיווק בהן הן יופצו. אז מה השתנה בעשנים האחרונות בעולם הפקות וידאו? מה האפשרויות הקיימות להפקות לעסקים? על זאת ועוד תקראו בפוסט הבא.

הכל אודות הפקת וידאו – סוגי הפקות, טכנולוגיה ומה שביניהן

סרטוני וידאו הינם כלי הכרחי, יעיל ונגיש

עולם השיווק הדיגיטלי התקדם בצעדי ענק בשנים האחרונות. רשת האינטרנט הפכה לזירה השיווקית העיקרית של מירב החברות והארגונים. חברה ללא אתר אינטרנט למעשה שקולה לחברה שאינה קיימת. בתחילת דרכה של רשת האינטרנט, רוב האתרים היו עמוסים בטקסטים, ומסיבה אחת פשוטה – רוחב הפס ומהירות הגלישה היו איטיים להחריד, ודף שכלל תמונות רבות או חלילה אפילו סרט וידאו, היו לוקחים נצח לטעינה. הזמן חלף ורוחב הפס קפץ ועלה משמעותית. כיום הרשת מאפשרת צפייה בסרטי וידאו באיכויות גבוהות ביותר, וטעינת אתרים "כבדים" ועמוסים במדיה בשניות ספורות. המציאות הזו יוצרת מצב שבו הפקת סרט וידאו כבר אינה נחשבת למותרות – אלא מוצר שיווקי הכרחי עבור כל חברה.

גם עולם הפקות הוידאו התקדם בצורה משמעותית. המצלמות וציוד העריכה המתקדמים מאפשרים לכל חברה או עסק להפיק סרטים באיכות מרשימה שעד לא מזמן הייתה מתאפשרת רק עם תקציבי עתק. סוגי הסרטים שניתן להפיק כיום הם סרטי וידאו מצולמים, סרטי אנימציה, וסרטים המשלבים את שניהם. בשלב תכנון ההפקה יש להבין מהו סוג הסרט המתאים ביותר למטרות שהלקוח מבקש להשיג, ולקהל היעד שלו.

סוגי הפקות וידאו

בארגז הכלים של הפקות הוידאו ניתן למנות סוגים רבים של סרטים: פרסומות, סרטי תדמית, סרטי מוצר וסרטי הדרכה. לכל סוג סרט המטרות שלו, קהל היעד ואופן הפקה שונה. בחירת סוג הסרט הנכון והתאמתו לצרכים השיווקיים ולקהל היעד, הינה שלב קריטי בדרך להפקה מוצלחת של סרט שישיג את מטרותיו. 

איך מפיקים סרטוני וידאו?

הפקה סרט טובה ואיכותית היא בסופו של דבר מכונה משומנת שבה כל איש מקצוע עושה את עבודתו בצורה הטובה ביותר, ויחד עם שאר בעלי המקצוע כולם מגיעים לתוצאות הטובות ביותר, בזמן הקצר ביותר. ההפקה מתחילה עם חברת ההפקה, שלמעשה רותמת ומגייסת את כל בעלי המקצוע אשר יעבדו על הפרויקט. חברת הפקה מקצועית תדע לבחור את בעלי המקצוע המתאימים ביותר לכל סוג הפקה – פרסומת, סרט תדמית, סרט תיעודי או דרמה. 

קונספט והפקה

הראשון להתייצב לדגל הוא הבמאי. יחדיו עם הלקוח הבמאי מקבל את ההחלטות על סגנון הסרט, אורכו, וכמובן כותב את התסריט בעצמו או בשיתוף תסריטאי. לאחר שנכתב התסריט ואושר על ידי הלקוח ההפקה נכנסת לשלב קדם ההפקה – בו מגוייסים שאר בעלי המקצוע שיעבדו על הפרויקט – צלם ראשי, עורך, אנימטורים ושאר הצוות המורחב שיכול גם להגיע לעשרות אנשים בהפקות גדולות. בשלב זה גם מתבצעים כל שלבי ההכנה לקראת הצילומים – סיורים מקדימים באתרי הצילום, ליהוק שחקנים, תיאום תאריכי צילום ועוד. 

ימי צילום

לאחר סיום שלב התכנון ההפקה נכנסת להילוך גבוה – שלב הצילומים. בהתאם לתכנון ולתסריט מתבצעים ימי הצילום בשילוב כל בעלי המקצוע הרלוונטים לשלב זה. את צוות הצילום מובילים הבמאי והצלם הראשי. יחד איתם על הסט נמצאים עוזרי צלם, תאורנים, מאפרות ומלבישות, עוזרי הפקה ועוד. לרוב גם נציגי הלקוח יהיו נוכחים בצילומים על מנת לפקח על ההפקה ולראות שהכל מתבצע לשביעות רצונם. 

Post Production

לאחר סיום הצילומים ההפקה נכנסת לשלב הפוסט – בו מתבצעים מספר שלבים  – עריכה, סאונד, אפקטים ותיקוני צבע. בשלב הראשון הסרט נערך לפי התסריט שאושר ע"י הלקוח. לאחר אישור העריכה הראשונית הסרט עובר לשלבי הסיום שלו, בהם יוסיפו את "הנגיעות הסופיות" אשר יתנו לסרט את המראה המלוטש והמוקפד. הסרט יעבור תיקוני צבע, יוסיפו כותרות ואנימציה במקומות הנדרשים, ועורך הסאונד יוסיף מוזיקה, קריינות ואפקטים לפסקול.

וכך נקבל את המוצר הסופי  – סרט מוקפד ואיכותי שהופק בדיוק לפי דרישות הלקוח.

הפקות וידאו לסיכום

ניתן לראות שהפקת וידאו הינה אכן עסק מורכב הדורש ניסיון ויכולות. כדי שכל התהליך המפורט כאן יתבצע ברמה גבוהה, וללא בעיות – המרכיב הקריטי ביותר הוא בחירת חברת ההפקות שתדע להרים פרויקט מורכב שכזה – תוך עמידה בלוחות הזמנים, ובמסגרת התקציב שהוגדרו לה.  

רוצים שנחזור אליכם?

כבר הולכים?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת, השאר/י פרטים ונחזור אליך!

דילוג לתוכן