סרטים לכנסים דיגיטליים

סרטים לכנסים דיגיטליים
סרטים לכנסים דיגיטליים הם הדבר החם ביותר בתחום השיווק בשנת 2020? האמת שברור לכולנו בדיוק למה זה קורה עכשיו. אבל השורה התחתונה היא שעולם העסקים עובר מהפכה אמיתית בתחום התערוכות והכנסים, ותחום השיווק והפרסום הינו חלק בלתי נפרד ממהפכה זו. אבל לפני שנגיע לעיקר, בואו נבין מאיפה הכל התחיל...

הכל אודות סרטים לכנסים דיגיטליים

תערוכות וכנסים – מה ולמה?

השנה היא 1851. המלכה ויקטוריה החליטה להפיק תערוכה המסמלת את עליונותה התעשייתית, הצבאית והכלכלית של בריטניה הגדולה. על מנת לציין את כל מה שהמדינה השיגה, החליטה המלכה להציג את כל ההישגים גם לבריטניה וגם לשאר העולם.

המלכה ויקטוריה הייתה להוטה לחזק את תחושת הסיפוק שלה, ולכן בעלה הנסיך אלברט הגה את הרעיון של 'התערוכה הגדולה'. התערוכה הגדולה נערכה בהייד פארק, לונדון, בקריסטל פאלאס, שנבנתה במיוחד לקיום תערוכה זו. ארמון הקריסטל, שנבנה על ידי ג'וזף פקסטון, נבנה בעשרה ימים והיה מבנה ברזל ענק המכוסה בכ 100,000 מטרים רבועים של זכוכית.

התערוכה הגדולה הייתה התערוכה הראשונה של מוצרים מתועשים.  תערוכה זו השפיעה על היבטים של החברה, כולל אמנות, סחר בינלאומי ותיירות. והייתה ההתחלה של תערוכות בינלאומיות רבות בעתיד.

בשנת 1889 התערוכה העולמית בפריז אירחה למעלה מ 61,722 מציגים (55% היו צרפתים). תערוכה זו הייתה סמל לתחילת המהפכה הצרפתית, ומגדל אייפל שהוקם במיוחד לתערוכה – נשמר עד היום בגלל הצלחתה.

מאז עברו הרבה מבקרים מתחת למגדל אייפל שבפריז, ועולם התערוכות רק הלך והתפתח. לאחר הפיכתן של טיסות למוצר שכל חברה או ארגון יכולים להרשות לעצמם, התחום נהיה אחד מעמודי התווך של העולם העסקי. אירועים בינלאומיים אלו מהווים הזדמנות ייחודית למציגים וקונים מכל העולם להיפגש, לדון בחידושים בתחום עיסוקם, וכמובן ליצור קשרים עסקיים חשובים. מאות ואלפי תערוכות מתקיימות בכל שנה כמעט בכל מדינה בעולם. 

המציאות משתנה

170 שנה לאחר מכן, תחילתה של שנת 2020 סימנה אירוע שכמותו טרם ידע עולם התערוכות והכנסים. מגפת הקורונה שהחלה בסין, והתפשטה לשאר העולם במהירות שיא, שיתקה את כלכלת העולם באופן חסר תקדים. טיסות בינלאומיות בוטלו כמעט לחלוטין בכל המדינות, וכל התערוכות שהיו מתוכננות לשנת 2020 נדחו או בוטלו באופן גורף. 

כלכלת העולם שנפגעה באופן קשה נותרה ללא אחד מהיסודות שלה – היכולת לפגוש פנים אל פנים אנשי עסקים מכל רחבי העולם. במשך שבועות ארוכים חברות רבות ברחבי העולם עמדו בפני שוקת שבורה. אך מי אם לא בני האדם ימצאו דרך להפוך כל קושי להזדמנות… במהרה החלו לצוץ פתרונות מבוססי טכנולוגיה שבאו למלא את החלל שהותירו התערוכות. חברת Zoom ששמה הפך נרדף לשיחות וידאו (למרות שממש לא הייתה הראשונה להציג מוצר שכזה) הפכה פגישות פנים אל פנים לדבר שכולם הבינו שניתן לחיות גם בלעדיו. למעלה מזה – חברות רבות לפתע הבינו שניתן לייעל את העבודה ולעמוד ביעדים ובמטרות גם ללא נסיעות רבות ויקרות ליעדים רחוקים. פגישות וישיבות רבות שהיו כרוכות בהתכנסות של אנשים רבים הפכו לפשוטות וקלות הרבה יותר, ללא פגיעה בתוצאות שהן הציגו. נדמה לרגע כאילו העולם היה צריך את הקורונה כדי להגשים את החזון הטכנולוגי המדובר מזה עשורים, של עולם עסקים מחובר מכל רחבי הגלובוס בכל רגע נתון. 

העולם לומד לשנות גישה

במהרה החלו לצוץ רעיונות כיצד למנף את המצב בכדי לבצע שינויים מרחיקי לכת בעולם הכנסים והתערוכות. יותר ויותר נשמעו צמד המילים "תערוכה דיגיטלית" או "כנס וירטואלי". החברות אשר מפיקות ומארגנות את הכנסים והתערוכות הבינו כי כדי לשרוד את התקופה חסרת התקדים עליהן לבצע התאמות ושינויים – ומהר. מהירות האינטרנט של ימינו מאפשרת ליצור סביבות וירטואליות בזמן אמת, כולל שילוב של אנשים המצולמים באולפן מרוחק אל תוך תפאורה תלת ממדית ועוד יכולות מתקדמות שעד לא מזמן היו נשמעות כמו מדע בדיוני.  

חברות רבות מבינות כי נושא הפקת סרטים לכנסים דיגיטליים הפך להיות בראש סדר העדיפויות של מחלקות השיווק. לא עוד עיצוב ביתנים, הגשת כיבוד והזמנת כרטיסי טיסה וחדרי מלון. הזירה עברה לסיבים האופטיים ומסכי המחשב. אך גם פה נושא הרמה המקצועית נשאר חשוב בדיוק כמו שהיה כאשר הכנסים התרחשו באולמות ענק מלאים בביתנים. לא בכדי נושא עיצוב ביתנים לתערוכה היה בעל חשיבות קריטית לחברות גדולות המשתתפות בכנסים בינלאומיים גדולים. לתפוס את תשומת ליבו של המבקר (הלקוח הפוטנציאלי) בתוך היכל מלא במאות ביתנים אחרים מעולם לא היה קל. 

הפקת סרטים בעידן החדש

גם בתחום הפקת הסרטים השגת תשומת הלב של הצופה הממוצע כיום אינה מטלה פשוטה כלל. כולנו צופים בשרשרת אינסופית של תוכן מרצד על גבי המסכים שלנו – במחשב, בטלפון ובטלוויזיה. כדי לבלוט – נדרש תוכן בעל מסר ממוקד, מעניין, המוצג בצורה איכותית ומקצועית. גם בתערוכות וכנסים דיגיטליים הסרט יאלץ להתמודד על תשומת ליבו של הצופה בדיוק כפי שביתן מתמודד מול ביתנים שכנים בתערוכה רגילה. כמו בכל הפקת סרטים – גם כאן נדרשת עבודת תכנון יסודית – מי קהל היעד של הסרט, מהו הפורמט שבו יערך הכנס הדיגיטלי, ועוד פרטים חשובים.

מגוון הסרטים שניתן להפיק לכנסים ותערוכות דיגיטליים הינו רחב – סרטי תדמית, סרטים על מוצר חדש, סרטי הדרכה, וראיונות עם אנשי מפתח בחברה. תחום רלוונטי במיוחד הינו וידאו בשידור חי לאינטרנט. גופים רבים נדרשים להעביר הרצאות בכנסים דיגיטליים בזמן אמת – תוך העברת הצילום לרשת באיכות גבוהה. 

כמו בכל הפקת תוכן – על סרטון לכנס דיגיטלי להיות מופק ברמה גבוהה גם בתחום היצירתי (משחק, בימוי ותסריט) וגם בתחום הטכני (צילום, עריכה, אנימציה) בכדי לבלוט מעל התחרות.

לא לאחר את הרכבת

אז מה עושים עכשיו? אין ספק שהשינוי פה, והוא לא הולך לשום מקום בקרוב. אפשר להתרפק על העבר ולהתגעגע לסוכריות ובייגלה בדוכנים, או להפנים את השינוי ולבצע את ההתאמות הנדרשות. כל חברה רצינית תיאלץ לשנות את תכנית השיווק שלה בהתאם למציאות שהשתנתה – או להישאר מאחור. סרטים לכנסים דיגיטליים הם כלי שיווקי הכרחי לכל חברה המעוניינת להציג את מוצריה בצורה מרשימה בכנסים ותערוכות הדיגיטליות. 

רוצים שנחזור אליכם?

כבר הולכים?

אם יש סרטון שחיפשת ולא מצאת, השאר/י פרטים ונחזור אליך!

דילוג לתוכן