שטיינר מכשירי שמיעה, הינה החברה הגדולה והותיקה בתחום שיקום השמיעה בישראל. החברה נוסדה בשנת 1949 בחיפה ומנוהלת היום ע”י הדור השלישי של משפחת שטיינר. במשך כ-70 שנות פעילותה התאימה החברה מכשירי שמיעה ללמעלה מ-100,000 לקוחות לקויי שמיעה מרוצים, ממטולה עד אילת.
חברת שטיינר פנו אלינו בבקשה להפיק סרט תדמיתי דוקומנטרי המסכם את 70 שנות פעילות החברה, תוך נגיעה בנקודות המרכזיות לאורך דרכה של החברה הרפואית.
בשלב התחקיר התבצעו כמה פגישות עם אנשי הנהלת החברה. כבר בשלב מוקדם יחסית, הובהר לנו כי לסרט ישנן שתי מטרות עיקריות – סקירה היסטורית של החברה, והצגה שיווקית של מיזוג החברה עם ענקית מכשירי השמיעה השוויצרית Sonova.
הפקת סרט האמור לשמש שתי מטרות אינה משימה פשוטה כלל. החשש כי ריבוי מסרים יגרום לסרט להיות פחות אפקטיבי תמיד ישנו. במקרה זה נדרשה כתיבת תסריט שתדע לענות על כל מטרות הסרט, ועם זאת, לשמור על רמת עניין גבוהה לכל אורכו, תוך פניה לכל קהלי היעד.
לאחר שלב כתיבת התסריט ואישורו ע"י הלקוח, הגיע שלב הצילומים. במהלך מספר ימי צילום עבר צוות ההפקה בכל המקומות הרלוונטים – משרדי החברה בחיפה, מקומות מהעבר הרחוק והקרוב בהיסטוריה של החברה, ומרפאות שמיעה שונות המשתמשות בציוד מקצועי שהחברה משווקת.
חלק בלתי נפרד מהסרט היו הראיונות עם אנשי משפחת שטיינר – מדור המייסדים ועד המנכ"ל הנוכחי. לצורך צילום הראיונות נכתבו מראש שאלות מנחות שנגעו בפרקים חשובים בהיסטוריה של החברה ויצרו נרטיב מעניין ורציף לסרט.
טרום שלב העריכה התקיים איסוף חומרים ארכיונים מכל שנות פעילות החברה. בשיתוף פעולה עם אנשי החברה נסרקו מאות תמונות ארכיון וקטעי פילם ישנים על מנת לשלבם בסרט.
בתחילת העריכה נבנה הסרט בצורה של "שלד" המעביר את עיקרי הסיפור הנשמע בראיונות של אנשי המשפחה והחברה, שעליו הולבשו תמונות הארכיון וצילומי הוידאו שבוצעו לסרט.
לאחר ביצוע תיקונים והשלמות לפי דרישת הלקוח, עבר הסרט לשלב עריכת הפסקול ותיקוני הצבע – על מנת לתת לו את האיכות הסופית לפני הצגתו בכנס גדול שערכה החברה לרגל 70 שנות פעילותה.
הסרט התקבל בצורה נפלאה ומרגשת על ידי הנהלת החברה ועובדיה, ומשמש אותם להצגת החברה באתר האינטרנט.